Jankovich Ildikó: Nem pánikszerűen hozunk döntéseket

Jankovich Ildikó: Nem pánikszerűen hozunk döntéseket

A XXI. századi csúcsvezetői klubban vezérigazgatók osztják meg egymással tapasztalataikat. Ezen a héten a válság által egyik leginkább érintett cég, a Magyar Duty Free Kft ügyvezető igazgatója, Jankovich Ildikó válaszolt Komócsin Laura, a Business Coach Kft. ügyvezetőjének kérdéseire.

 

Mit tettél jól (változáskezelés, kommunikáció, motiváció, munkaszervezés...terén) ezen a héten, amivel elégedett vagy?

Jankovich Ildikó: Folyamatosan kommunikáltam a különböző munkavállalói csoportokkal, csökkentve ezzel a szorongást és a bizonytalanságot. Egy ilyen krízis helyzetben nagyon fontos azt közvetíteni a kollégáknak, hogy a kezünkben tartjuk az irányítást és nem pánikszerűen hozunk döntéseket. Ez megnyugtatja az embereket még a sok negatív külső tényező mellett is.

Mit rontottál el, amit legközelebb másként szeretnél tenni?

Kellett néhány nap, mire visszanyertem a humorérzékem. Tanulságos volt számomra látni, hogy a viccelődés mennyire tudja oldani a feszültséget, amikor folyamatosan megfeszített tempóban dolgozunk. Ebben is meg kell tudni találni a középutat a válságmenedzsment időszakában.

Mi volt a hét legnagyobb tanulsága?

Hogy mennyire fontos az adaptációs képesség. Volt olyan, hogy egész délelőtt dolgoztunk egy vészforgatókönyvön, amikor délután kijött a hír a határzárról és az egész tervet dobhattuk a kukába, mert onnantól már a teljes üzemszünet előkészítésén kellett dolgozunk.

Milyen olyan jó példát (best practice) láttál, amit Te is szeretnél majd kipróbálni?

Nagyon inspirálónak tartom a cégek közötti összefogást a munkaerő kölcsönzés tekintetében. Bizonyos szektorokban most extra munkaerőre van szükség, akik segíthetnek abban, hogy ideiglenesen átvegyék azokat kollégákat, akiknek jelenleg nem tudunk munkát biztosítani.

Mi volt a legmeglepőbb, legviccesebb vagy legpozitívabb ezen a héten?

Amikor a tranzit területen lévő irodánk bejárata elé telepítették a mobil ágyakat az itt rekedt átszálló utasoknak. Poénkodtunk az ott dolgozó kollégákkal, hogy igazából haza sem kell menniük, megpihenhetnek ott a nap végén.

Mit tettél a járvány kitörése óta, amit nem a céged profitja, hanem a társadalmi felelősségvállalásod váltott ki belőled?  

A következő két hónapban lejáró szavatosságú élelmiszer termékeket felajánljuk az egyik orvosi ellátást végző cégnek, amely a bajba jutott családok asztalára fogja eljuttatni a finomságokat, ezzel is segítve őket ebben a nehéz időszakban.