Tizenkilenc éves lehettem. Sétáltam az egyik budapesti plázában. Plazmatévék lógtak a plafonról, mindegyiken reklámoztak valamit. Nem értettem. Ki nézeget felfelé sétálgatás közben? Ezeket a reklámeszközöket valahogy le kell hozni a földre! Méretüket embermagasságúra növelni és szoftverekkel intelligensé tenni annyira, hogy ha elmegy előtte valaki, személyre szabottan ajánljon neki termékeket, kortól és nemtől függően. Biztos voltam abban, hogy ez egy jó ötlet! Szerveztem is rá egy csapatot…
Mindig erős kereskedői vénám volt, folyamatosan más oldalról próbáltam megközelíteni a dolgokat és hamar ráéreztem, mire van szüksége az „ügyfélnek”. 15 évesen egy táborban színesen villogó LED-es nyakláncokat adtam el, melyeket jó előre beszereztem, később törött felnőtt floorball ütőket alakítottam át gyerekméretre, mert akkoriban még nem lehetett ilyeneket kapni. Mindegyikre megvolt a piaci igény, csak észre kellett venni és megoldani. Lényegében ezt csinálom ma is: igényeket fedezek fel és megpróbálok megoldást adni rájuk. .
A digitális totem projekthez kezdetben nem volt sok pénzünk, ezért gyűjtögettem, lépésről lépésre. Jó érzés volt önállóan pénzt keresni. Az ötletből valóság lett. Az a bizonyos „szervezett csapat” az első 12 hónapban jelentős bevételt ért el, majd ezt a következő években ezt is megtízszereztük. Nem csak egy céget - egy egész cégcsoportot építettünk, amely hamarosan piacvezetővé vált a digitális reklámok területén. Éreztem, hogy jó felé tartunk. Felnőttként ez pont olyan érzés, mint mikor gyermekkoromban egy sikeres üzlet után összegyúrtam tíz turbó rágót és egyszerre benyomtam a számba.
Rájöttem, hogy nem szabad ragaszkodni az üzlethez. Az üzletet teremteni kell, ami nem arról szól, hogy reggeltől estig bent vagyok és dolgozom. Persze, vannak olyan időszakok, amikor meg kell csinálnom, mert el vagyok maradva, de a fókusz sosem ezen van.
Mindig is nagy álmaim voltak és emiatt gyermekkoromban sokan kinevettek. És most, 29 évesen, azt csinálom, ami a szenvedélyem és ebben vagyok sikeres. Szerencséd volt! – mondják sokan. Igen, biztos, hogy ez is kell az élethez, na és persze az üzlethez is. Viszont akinek mindig van egy plusz ötlete, egy újabb nézőpontja egy egészen más területen, az előbb-utóbb sikeres és talán még milliárdos is lesz. Fontos a sokszínűség, hogy sok dologgal foglalkozzunk egyszerre, egy időben. Van egy olyan fókusz, ami egy jó dinamikával párosulva lehetővé teszi, hogy sok mindenben kiteljesedjünk. Mert az embernek építenie kell a saját perspektíváit! Legyen az LED-es nyakláncok felvásárlása vagy egy törött floorball ütő átalakítása. Mindenki kicsiben kezdi. És nagyban folytatja. Ha sikerül.