Jelenlegi hely

Tükröm, tükröm, mondd meg nékem...

Krizsó Szilvia, a Krizshow Business & Art Kft. ügyvezetője
Krizsó Szilvia, 365 üzleti történet
„Egy nagyvállalat igazgatója azzal fordult hozzám, hogy szeretne javítani a kommunikációján, mert folyamatos konfliktusa van egy vezetőtársával, és ez egyre nagyobb zavart okoz mind benne, mind a rendszerben"

 

Bár a legtöbben különböző televízióműsorokból ismernek, tevékenységem döntő részét jó pár éve az egyéni és vállalati kommunikációs tréningek, a tanácsadás és a coaching teszi ki. A hozzám forduló üzletembereknek abban segítek, hogy ne csak sikeresebbek legyenek, hanem annak is látsszanak. Ez utóbbihoz fontos a tudatos, hatásos, ezáltal hatékony kommunikáció, amihez persze nem árt az önismeret, na meg az önirónia sem. És ha ezek kipipálva, rögtön helyére kerül az önértékelés, ami szárnyakat ad, ahogy ez történt egyik ügyfelemmel is. Persze „repülés” közben jöhetnek nem várt széllökések, de – mint a mesékben –, minden jó, ha vége jó.

Egy nagyvállalat igazgatója azzal fordult hozzám, hogy szeretne javítani a kommunikációján, mert folyamatos konfliktusa van egy vezetőtársával, és ez egyre nagyobb zavart okoz mind benne, mind a rendszerben. Én – ahogy szoktam – tükröt tartottam elé, és közben támogattam abban, hogy ne féljen belenézni. Bevallom, voltak mélypontjai, de ezek is kellettek ahhoz a felismeréshez, amelytől megváltozott a saját magáról alkotott képe és ezzel az élete.

Meglátta a saját értékeit, felfedezte a mozgatórugóit, megerősödött a hite önmagában, ezzel együtt az önbizalma, és – ami szinte hihetetlen – átalakult a külseje. Szebb lett a bőre, fényesebb a haja, javult a testtartása és az egészségi állapota. Mert ráébredt, hogy sokkal jobb annál, mint amit magáról gondol, csak rossz helyen van. Miközben több évtizede dolgozott nagyvállalatoknál, és mindig mindent elkövetett, hogy megfeleljen, nem vette észre, hogy nem is ezt akarja. Ez a „jókislányos” katonalét folyamatos belső feszültséget okozott, amit végül az említett konfliktus hozott felszínre.

Ezután a felismerés után az lett a cél, hogy megtaláljuk a kiutat nemcsak ebből a helyzetből, hanem a multinacionális világból is. Kimondta, hogy új dolgokban szeretné kipróbálni magát, saját céget akar, ahol ki tud teljesedni. Elkezdtünk tehát azzal foglalkozni, hogy miként lehet ezt elérni úgy, hogy a cégétől való elválás mind az ő, mind a cég számára egyaránt a lehető legkevésbé legyen fájdalmas.

Már kezdett kikristályosodni a megoldás, amikor egyszer csak kaptam tőle egy smst: Felmondtam! – és mögötte ezer smiley jel. Le kellett ülnöm. És újra tervezni.

A cég hozzáállása példaértékű volt. Engedték folytatni a közös munkát, sőt, kitolták a végét. Megértették, hogy hosszú távon akkor járnak jól, ha elegánsan elengedik és segítik azt, aki már nem tud szívvel-lélekkel dolgozni a vállalati célokért.

Ügyfelem azóta a saját útját járja. Büszke magára, hogy mert lépni, és bár vannak buktatók, boldogan él, amíg...