Jelenlegi hely

Robotok divatbemutatón

Dr. Ábrahám László, az NI Hungary Kft. volt ügyvezetője, a Sensirion Kft. ügyvezetője
Dr. Ábrahám László, az NI Hungary Kft. volt ügyvezetője, a Sensirion Kft. ügyvezetője
„Sokkal többet hoz a konyhára a kreativitás, a hozzáadott érték, mintha csak betolunk valamibe néhány millió forintot”

 

Történt, hogy néhány éve megkeresett minket egy jó nevű divattervező, hogy nincs-e kedvünk egy fashion showba beszállni és szponzorálni. Az tudni kell, hogy évente több tíz millió forintos nagyságrendben érkeznek hozzánk ilyen jellegű megkeresések, de ezek általában mindig a vállalat tevékenységéhez illeszkedően, a technológia területéhez kötődnek.

Ez az ajánlat két szempontból is kitűnt a sorból, egyrészt a divat nem egy szokványos terep az NI Hungary Kft. számára, másrészt arcpirítóan nagy összeget, 10 millió forintot kértek volna a megjelenésért. Ugyanakkor annyira megtetszett az új terep és az ebből fakadó kihívás, hogy munkatársaimmal végül kitaláltuk: tízmilliót nem, de a profilunkhoz kapcsolódóan robotokkal részt veszünk az eseményen. Így született meg az NI és a Buzás Zsófia tervező fémjelezte, egyedi bőrtáskákkal foglalkozó márka közös bemutatója egy budapesti divatshowra.

Összeállt a hat főből, három mechatronikai szakos hallgatóból, két mérnökből és az innovációs programok vezetőjéből a kreatív team és azonnal munkához látott. Az első prototípus, amely megszületett még kissé férfiasra sikerült, ezért nőiesebb kinézetet varázsoltunk a robotok "arcának" használt tabletek képernyőire, hiszen mégis táskamodellek bemutatójáról volt szó. Az építéssel és programozással több, mint hatszáz órát töltöttek a munkatársak, mire minden megfelelően működött. Hatalmas kihívás volt, de meg szerettük volna mutatni, hogy egy teljesen más típusú ágazatba is be tudunk csempészni egy kis robotikát. A robotmodellek humanoid formájúak, mozgatható fejjel és karokkal, valamint hat kerékkel rendelkeztek. A "manökenjeink" amellett, hogy felemelték a kreációkat, csuklóból még körbe is forgatták azokat a közönségnek. Ráadásul a kifutón, akár az igazi modellek, a táskát lóbálva előre és hátra mozgatták a karjukat, plusz a fejüket is, jobbra és balra. Minden roboton kamera volt, amellyel a hófehér színű kifutót érzékelte. A rendezőktől határvonalként kértünk a színpad szélére egy vastag fekete csíkot, amelyet a programozásuk szerint lekövettek a "lányok", így tudták, hogy merre kell haladniuk vagy éppen milyen mozgást kell végezniük. A rendezők eleinte túl veszélyesnek tartották, hogy a show mindkét napján szerepeljenek, de a péntek reggeli főpróbán akkora sikert aratott a koncepció, hogy végül négy bemutatón is megmutatták magukat és a táskákat a robotmanökenek.

Ez a projekt is igazolta, hogy sokkal többet hoz a konyhára a kreativitás, a hozzáadott érték, mintha csak betolunk valamibe néhány millió forintot. Egy jó ötlet és a kreativitás találkozásából ugyanis mindig különleges születhet.