
Sokszor igen meglepő kanyarok vezetnek a nemzetközi sikerig. Nálam például egy német Playboy-hirdetés hozott nagyon komoly üzleti kapcsolatot, aminek megkerülhetetlen szerepe volt a további pályám alakulásában is.
1970-től önálló autószerelő kisiparosként dolgoztam Kecskeméten. Klasszikus magyarországi műhelyt vittem a Csáktornyai utcában. Kicsiben műveltük, de jól ment az üzlet.
Mellette, hobbiként, már a hetvenes évektől komolyan gokartoztam, nemzetközi szintekig jutottam a versenyzésben. Jártam a Duna-kupán is, amely Németországban kezdődött, majd haladt tovább a Duna-menti országokon – mentünk futamról futamra. Itt barátkoztam össze egy aacheni német sporttárssal, német bajnokkal, aki otthon karosszéria- és fényezőműhelyt üzemeltetett. Sokat találkoztunk, beszélgettünk, végül össze is jártunk. A nyolcvanas évek végén aztán jöttek az új szelek, 1989-ben megbeszéltük, hogy csinálunk egy közös kft-t. Szeptemberben meg is alakítottuk a céget, HWS-Tormási néven, amihez a német partneremtől kaptam egy használt, fehér Mercedes kombit. Sárga villogólámpái voltak, az oldalára feldekorálva, hogy HWS-Tormási Kft., magyarul és németül is. Gyönyörű autó volt, teljesen szokatlan az akkori magyar viszonyok között. Elindítottunk vele egy szerviz segélyszolgálatot.
És ekkor olyan dolog történt, amire nem számítottam. Azokban az években sok német jött Magyarországra – a Balatonra, Bugac-pusztára stb. A társam szerette volna, ha a turisták tudják, hogy létezik Magyarországon egy szerviz, amelyre számíthatnak, ha itt járnak. Megjelentetett hát egy hirdetést – a német Playboyban! Az autómentőről készült fényképpel, címmel, infókkal. Elsőre ez fura lehet, mégis mesteri húzásnak bizonyult. Ez a magazin igényes újság volt, sokan szerették – nem csak lányokat, hanem üzleti riportokat, életmódcikkeket is közölt.
Meglátta ezt a németországi Bosch-központban egy szervizigazgató, és e hirdetésnek köszönhetően lettünk a keleti zóna első Bosch-szervize. Faxon értesítette a budapesti, alkatrész-kereskedelemmel foglalkozó egyszemélyes irodájukat, hogy menjen el Kecskemétre, nézze meg, hogy működünk. 1990 tavaszán már meg is kötöttük a szerződést. A németországi médiában óriási visszhangja lett, hogy a Bosch megnyitotta az első szervizét Kelet-Európában. Akkoriban egyesült Németország, még a régi NDK-t is megelőztük ebből a szempontból. Eltelt még egy év, és egyszer csak kocsit küldtek értem Németországból: a kelet-német megnyitón ott álltam a Bosch AG elnöke mellett, mint a keleti nyitás úttörője.
És ha egy üzlet beindul… Újabb év múlva már a General Motors keresett meg minket, 1991 februárjában megkötöttük az Opel márkakereskedés- és szervizszerződést. Mindkettő kiválóan működik a mai napig.