Jelenlegi hely

Működik a „csakazértis”

Bobrovniczki Róbert, a HUN HÚS Kft. tulajdonos ügyvezető igazgatója
Bobrovniczki Róbert, 365 üzleti történet
„Ott álltunk a semmi közepén. Pár hónapja még minden volt, aztán hirtelen semmi.”

 

2014 májusában egy baráti beszélgetésen született meg az ötlet: létre kellene hozni a COOP-üzletek, és a CBA mintájára egy magyar húsbolt franchise hálózatot, mellyel felrázhatnánk a magyar sertéságazatot is. Szó szót követett, az elképzelés egyre konkrétabb formát öltött. Az egyik ötletgazda a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) egyik akkori vezetője volt, aki lelkesen támogatta a tervezés, szervezés folyamatát is.  

Mindent részletesen kidolgoztunk, működési elveket rögzítettünk. Alaptételként fogalmaztuk meg például azt is, hogy ezek a boltok kizárólag  KMS (Kiváló Magyar Sertés) alapanyagból, adalék és allergén mentes, hagyományos eljárással készült termékeket kínálnak. A gyártáshoz felhasznált fűszerek magyar termelőktől származnak majd. Mivel sóbányánk nincs, azt az erdélyi parajdi bányából szerezzük be.

Elindult a partnerkeresés a Magyar Húsbolt hálózathoz. Ennek egyik alap pillére az volt, hogy a Széchenyi bank finanszírozza a boltokat, így a termék gyártójának biztos banki háttere lesz.

Lelkesek voltunk, gyorsan dolgoztunk. 2014 augusztusában már létre is jött a HUN HÚS Kft. Elkezdődött az érdemi munka, azaz a koncepció megvalósítása.

Tárgyaltunk a leendő alapanyag beszállítókkal és jövőbeli kereskedelmi partnerekkel, szerveztük a franchise résztvevőit. Úgy tűnt, minden a legnagyobb rendben lesz és pár hónap múlva akár be is indulhat a hálózat működése.

 Csakhogy… 2014 végén egyre több hír jelent meg arról, hogy bajban van a Széchenyi Kereskedelmi Bank. Ráadásul az MNKH-t is folyamatosan támadták, hogy túl nagy a működési költsége, és ehhez képest kevés eredményt tud felmutatni. A következő év tavaszára aztán megszűnt a kormányzati támogatás, csődbe ment a Széchenyi Bank, az MNKH pedig kihátrált az általuk felállított koncepció mögül. A korábbi vezetőt leváltották. Csőstől jöttek a bajok.

Ott álltunk a semmi közepén. Pár hónapja még minden volt, aztán hirtelen semmi. Ekkor elkapott a „csakazértis” érzése. Odáig „csak” az ötlet egyik megvalósítója voltam, ám 2015-ben cégem, a Nabuv Kft. megvásárolta a HUN HÚS 77%-át. Jelentős tőkeemelést hajtottunk végre.

Mindezt azért, mert hittem a koncepcióban. Tudtam, hogy van kereslet a minőségi élelmiszerre. Újra elindult a munka.  Saját erőből modernizáltuk az üzemet, a nehézségek megedzették a csapatot. Összekapaszkodtunk. „Csakazértis”… - mondtuk többször is az erőt adó bűvös szót…

 Megcsináltuk. Egyre több helyen kaphatóak termékeink. Most vagyunk az expanzió időszakában.  2019 tavaszán lesz az országos brand kampányunk. Terjeszkedünk. Ahogy egy sikeres vállalthoz illik.

 

…És remélem, most már nem lesz semmi váratlan fordulat. Ránk férne már egy nyugodt építkezési időszak!