Jelenlegi hely

Magos labda ez egy kislánynak?

Pinczés Marianna,  a Corn Oil Press Kft. tulajdonos ügyvezetője
Pinczés Marianna,  a Corn Oil Press Kft. tulajdonos ügyvezetője
„Amíg mi, fiatalok beleástuk magunkat a témába, addig a szülők besegítettek a piackutatásba”

 

A Budapesti Gazdasági Főiskolán, elsőéves diákként azt a feladatot kaptam, készítsek marketingstratégiát egy képzeletbeli cég terméke számára. A csapat, amelynek tagja voltam, az akkortájt újdonságnak, sőt, már-már csodaszernek számító, szőlőmagolajat szemelte ki magának.

Amíg mi, fiatalok beleástuk magunkat a témába, addig a szülők besegítettek a piackutatásba, és MLM-ügynököket megszégyenítő módon vettek rá mindenkit a kérdőívek kitöltésére. A szorgos munkával kiérdemelt 5-ös azonban nem mindenki számára jelentette a projekt végét: a kutatómunka során bebizonyosodott, hogy a szőlőmagolaj valóban kincset ér, e felismerés hatására pedig kicsírázott egy vállalkozás gondolata. Vegyük sorba, mi is kell egy vállalkozáshoz! Mivel szőlőről van szó, egyértelmű, hogy tőke. Mindkét értelemben. Szerencsére akkortájt érett be életbiztosításom forintosítható gyümölcse, így ez ki lett pipálva.

Mi kellett még ehhez? Némi bátorság és biztatás, ami nálunk a fán – pontosabban a családfán terem, apukám ugyanis ekkor már régóta sikeres vállalkozó volt. Azután szükség lett egy gépre, mely képes a szőlőmagból olajat sajtolni. Na, ez már keményebb feladatnak bizonyult, de az egyik felmenőm éppen biodízel berendezéseket fejlesztett egy német megrendelőnek, aki a válság hatására hirtelen angolosan távozott. Én pedig kézhez kaptam a megoldást, az „ottfelejtett” présgépet.

A próbaüzemhez pár apró módosítás és néhány kamionnyi szőlőmag szükségeltetett. Elkezdődött a beszerzés, és ami még izgalmasabb, a vevőkeresés, a piackutatás. Ebből számos mókás szituáció adódott, mert a nagyvállalatok középkorú és igencsak befolyásosnak tűnő gazdasági igazgatói eleinte azt hitték, a titkárnőhöz van szerencséjük. Csak akkor látták meg bennem, a 19 éves lányban, a tárgyalópartnert, amikor kiviláglott, szenvedélyesen beleástam magam a téma részleteibe. De sokan még ez után is úgy vélték, hogy magas labda ez egy olyan kislánynak, mint amilyen én vagyok…De a szőlőmag-beszerzést is megoldottuk. Nagy tételben.

Az első vevőm egyébként nem a szőlőmagolajra csapott le, hanem a gyártás melléktermékeként keletkező pelletre, mely remek nyúltakarmánynak bizonyult. Erre nem is gondoltunk, de nem jött rosszul ez a bevétel sem.

Szerencsére az első menetben elkészült 10 000 liter értékes olaj is hamarosan gazdára talált, és ez a sikerélmény megalapozta a folytatást. Hogy miképpen lehet más iparágak kidobásra ítélt melléktermékeiből, Great Taste díjas olajokat sajtolni, hulladék keletkezése nélkül, és milyen egyéb különlegességek készülnek a Grapoila üzemeiben a 18-féle, hidegen sajtolt olaj mellett, már egy másik történet.