A GKI 25 éve készíti az Európai Unió előírásai szerint a konjunktúra indexet. Ez egyrészt a lakosság, másrészt az üzleti szféra várakozásait tükrözi. Az Európai Unió jelentős százalékban fizeti ennek a felmérésnek a költségeit, de nagyon szereti, sőt előírja, hogy az adott ország cégei is finanszírozzák a projektet. Így például hosszú időn át az Erste Bank jelentős támogatásával készítettük el ezeket a felméréseket. Természetesen az élet mindig változik, s ezért időnként ezek az üzleti szereplők cserélődtek.
Egy ilyen cserélődés alkalmával egy komoly (de nem megnevezhető) nemzetközi cég kezdte el szponzorálni a GKI konjunktúra indexét. A megállapodás úgy szólt, hogy 17 hónapig folyamatosan támogatóként szerepel. El is indult a projekt, nagyon jól mentek a felmérések és a finanszírozó cég számára az üzleti akciók is.
Igen ám, de váratlanul megváltozott e támogató cég vezetése. Nem a GKI miatt, hanem egészen más okokból. Az új vezetés nem ismerte ezt a megállapodást. Hozzáteszem: világcégről lévén szó, természetesen ez a finanszírozási összeg eltörpült az ő méreteikhez képest. Ám egy idő múlva a cég új főnöke megkérdezte ott valakitől, hogy mi a fene ez. Nyilván az ottani vezetők óvatosan viselkedve nem sok jót mondtak erről az együttműködésről. Hogy mi lett ennek a következménye? Az új főnök kiadta, hogy ezt a szponzorációt abba kell hagyni. Felhívott a cég jogásza, hogy azonnali hatállyal szüntessük meg a szerződést. Tájékoztattam arról, hogy az aláírt szerződés értelmében ez nem lehetséges, vagy ki kell fizetniük a hátralévő hónapok díjait. A jogász kötötte az ebet a karóhoz, hogy ők ezt igenis felmondják.
Erre én azt ajánlottam neki, hogy tegyük ugyanazt, mint az előző magyarországi vezetővel: elmegyek hozzá és négyszemközt elmagyarázom, hogy ez miért jó nekik is és nekünk is. A jogász azt válaszolta, hogy erről szó sem lehet. Megismételtem az ajánlatot. Néhány nappal később a világcég új főnöke felhívott és találkozót kért ebben az ügyben. Én természetesen a lehető leggyorsabban elmentem hozzá, felszerelkezve azokkal az információkkal, amelyek azt bizonyították, hogy az ő PR-tevékenységüket segíteni tudják a mi felméréseinkhez kapcsolódó eszközök. Négyszemközti beszélgetést kértem.
A GKI nevét és konjunktúra indexét az üzleti világ nagy része ismeri, így miután a külföldi cég új magyar vezetője megismerkedett a felmérések lehetőségeivel és az ebből adódó piaci előnyökkel, nemcsak a hátralévő hónapokra hosszabbította meg a megállapodást, hanem annál jóval hosszabb időre.
Így lett a perrel fenyegetőzésből mindkét félnek kölcsönösen előnyös, tartós együttműködés.