Jelenlegi hely

Digitális gyárként könnyebb

Pál Zoltán Gábor, az ALH Consulting Kft. tulajdonos ügyvezetője
Pál Zoltán Gábor, az ALH Consulting Kft. tulajdonos ügyvezetője
„Eljutottunk oda, hogy a munkatársaknak lehetőségük sincs arra, hogy ne pontosan végezzék a munkát…”

 

Már kicsivel több, mint 1,5 éve működött a SEO ügynökségünk, mikor fejlődésünkben megrekedtünk egy ponton. Nagyjából akkora volt a cég, mint az összes többi hasonló ügynökség, és mindent hasonlóan csináltunk. Kivéve egyet: hozzánk kizárólag ajánlásra érkeztek az ügyfelek, nem hirdettük magunkat. Az elégedett partner a legjobb reklám, mondtuk, s vártuk az eredményt, azaz a nagy növekedést

Nem jött.  Éreztük, hogy valami nincs rendjén. Elemeztük a folyamatokat, s kiderült: érdekütközések akadályozzák a fejlődést. Munkatársaink (alvállalkozóink) rövid idő alatt akartak sok pénzt keresni, ami érthető, ám ez korlátozta a cég növekedését. A kettőt összhangba hoztuk, pontosan szabályoztuk a kereteket.  A következő lépés az volt, hogy mindent dokumentálunk, folyamatba szervezünk. Lean alapon átépítettük a működésünket, struktúrába szerveztük a szervezet egészét. Ez segített. Ám ennél is hatásosabb volt, hogy a munka ismétlődő elemeit automatizáltuk. A feladatvégzéshez sokszor ugyanazok az adatok kellettek, ám minden egyes alkalommal keresni kellett. Megoldottuk, egy szoftver elvégzi ezt is. A sok programozott, szabályozott művelettel eljutottunk oda, hogy a munkatársaknak lehetőségük sincs arra, hogy ne pontosan végezzék a munkát.

A cég egy jól működő digitális gyárrá alakult, ahol mindenkinek a folyamatban kell dolgoznia, a gyártási megoldásokat és szabályokat követnie. Ha nem így teszi, elküldjük, mert zavarja a működést és erodálja a nyereséget. Az automatizálással a gépek nem tévednek, egyenletesen, gyorsan teljesítenek. És kiváltják az unalmas, egyhangú munkát is. Nálunk például a szövegírók évente kb. 10 ezer szöveges fájlt hoztak létre. Már szoftver végzi ezt is, így egy tízszer ekkora cégben sem okoz majd szűk keresztmetszetet e feladat. Nem kell egy kreatív embert egyhangú munkára használni, miközben értékesebbre is képes! Tavaly előfordult például, hogy a kampánykezelő 90 percet dolgozott egy megbízáson, 2020 júniusában ez 6 perc. Ugyanaz az ember ugyanazt a munkát végzi, de ebből 84 percet szoftveresen automatizáltunk. Előtte is tökéletes volt a végeredmény, de munkájának csak 1/15-e volt emberi gondolkodást igénylő feladat, ami géppel nem helyettesíthető.

Korábban mi is úgy dolgoztunk, mint mindenki ezen a piacon. Lassan, manuálisan, és ember-orientációval. Ma a cég folyamat-orientált, nem a munkaidő a mozgatórugója, hanem a gyártás automatizálása. Látványos az eredmény: az elvégzett munka mennyisége ötszörösére nőtt, az egy eladott szolgáltatásra szánt időkeretünk a tizedére csökkent. És egy olyan teljesítménybéres szervezet jött létre, amiben mindenki ötször annyit keres, miközben fele annyit dolgozik. Ha beáll a sorba… Valamit valamiért.