Jelenlegi hely

Akár ingyen is…

Jörg Bauer, a Tungsram Zrt. tulajdonos-vezérigazgatója
Jörg Bauer, 365 üzleti történet
"A több, mint száz éves magyar márka „újratöltésének” híre olyan érzelmeket szabadított fel a dolgozókból, melyek engem is magával ragadtak. Több mint 20 éve vagyok menedzser, cégvezető, sok országban dolgoztam, sokat láttam, tapasztaltam, de ilyen érzelmi kötődést sehol nem tapasztaltam. "

 

A vállalat megvételét követő száz napban folyamatosan úton voltam. Szinte az ország minden szegletébe eljutottam az „újra Tungsram” gyáregységek végiglátogatása során.

Fantasztikus találkozásokban volt részem. Az ottani emberek többségét évtizedes kötelékek fűzik – ahogy ők mondják – a „Tungihoz”. Van, akit egész eddigi élete ehhez a rengeteget változott közösséghez köti. Igen, ezekben a hónapokban, ezeken találkozásokon értettem meg, hogy a Tungsram nem csak egy márka, nem csak egy gyártó cég, mely világhírű termékeket állít elő, hanem egy generációkon átívelő közösséget jelent. Több városban szinte minden második embernek van valamilyen kötődése a vállalathoz – saját maga, vagy szülei, nagyszülei, rokonai révén.

A több, mint száz éves magyar márka „újratöltésének” híre olyan érzelmeket szabadított fel a dolgozókból, melyek engem is magával ragadtak. Több mint 20 éve vagyok menedzser, cégvezető, sok országban dolgoztam, sokat láttam, tapasztaltam, de ilyen érzelmi kötődést sehol nem tapasztaltam. Hirtelen én is átéreztem, mit jelent(ett) ezen családoknak a Tungsram, és megértettem, miért szeretnék, hogy sikeres legyen a folytatás. Mindenki segíteni akar, kivenni részét az újjászervezésből. Ezeken a találkozókon megnőtt a felelősségem. Itt nem sima átszervezésről, re-startról van szó, hanem sok száz ember életéről, reményeiről, álmairól. Ez óriási erő, segítség, de nagy nyomás is: ezt nem szabad elrontani!

A legmeglepőbb élmény a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen egy olyan egy rendezvényen ért, amely a magyar start-up vállalkozásokkal való együttműködési lehetőségekről szólt. Itt találkoztam egy fiatal vállalkozóval, akinek a cége olyan korszerű ergonómiai megoldásokat készít, melyek mind a munkahelyek egészséges és kényelmes kialakítását, mind pedig a munkavégzés hatékonyságának javítását segítik. Már az együttműködés konkrét kereteiről és a megoldás esetleges közös nemzetközi értékesítéséről tárgyaltunk, amikor a fiatalember elmondta, hogy a nagybátyja is a Tungsramban töltötte aktív éveit, sokat mesélt neki a vállalatról. A tárgyalást végül ezzel a mondattal zárta: „a Tungsram név sokat jelent nekünk, ezért a sikeres folytatás érdekében a projektet akár ingyen is megcsináljuk!”

Ez a találkozás végképp meggyőzött arról, hogy bár a multinacionális világban manapság nem trendi a hagyományokat őrizni, itt a siker titka mégis a múlt innovációjában gyökerezik. Ebből táplálkozhat a ma és a jövő innovációja, ami megalapozhatja a nemzetközi terjeszkedést is. 

Az cég átvételétől eltelt száz nap alatt fogalmazódott meg bennem a jövő kulcsmondata: „Magyar szívvel a világba tekintünk!”