Jelenlegi hely

A szupertitkos művelet, fekete fóliával

Fazekas Attila, a Box Print - FSD Packaging Kft. ügyvezető igazgatója
Fazekas Attila, a Box Print - FSD Packaging Kft. ügyvezető igazgatója
„Vajon ki hibázhatott?...Esetleg a versenytárs szivárgott be a rendszerbe, és így teszi tönkre a kampányt?”

 

Két évvel ezelőtt tendert nyertünk egy nagy magyarországi energiaital gyártónál. Több tízezer különböző méretű display (árukínáló) gyártásáról volt szó, melyet az egész Európában és talán még Amerikában is forgalmazott italokhoz használtak. Nagy durranásra készültek, új márka bevezetésére, még egy világhírű filmsztárt is szerződtettek, csillagászati gázsival.

E megrendelés nekünk is nagy üzletet jelentett. Ám hamar kiderült, nem egyszerűen termékszállításra szerződünk. Mindenre kiterjedő titoktartásra is, amely szerint gyakorlatilag korlátlan felelősséget vállal cégünk és személy szerint én is munkatársainkért, és az alvállalkozóinkért is.

Jogászok és biztonsági szakértők hada fogalmazta meg, milyen retorziók várnak ránk, ha mégsem az előírások szerint dolgoznánk… Ezért mindent részletesen szabályoztunk. Még azt is, hogy az itt keletkező selejt sem kerülhet ki az üzemből. A kukába sem dobhatunk semmit, ami e termékhez kapcsolódik. Külön daráló berendezéseket állítottunk üzembe, melyek az itteni hulladékot aprították. Fekete fóliába csomagoltuk a raklapokat, hogy ne látszódjon, mi van rajtuk. Zárt ajtók mögött folyt az egész folyamat. Az itt dolgozó kollégákat szigorúan ellenőriztük. Nem bizalmatlanságból, hanem mert erre kötelezett bennünket a szerződés. És ugyanezt elvégeztük a külső beszállítókkal is.

Néha már túlzónak és nevetségesnek hatott a sok extrém előírás, de azt mondtuk, jobb félni, mint megijedni… Időben elkészültünk, már csak az átadás volt hátra.

És akkor valami történt… Két nappal a kampány indulása előtt kis híján szívinfarktust kaptam. A termékeket még nem vitték el tőlünk, amikor az egyik hírportálon megjelent egy hír arról, hogy ebben a világraszóló kampányban melyik híres világsztár fog szerepelni az új márkát tartalmazó árukínáló állványokon. A mi termékeinken! Ez szupertitkos információ volt. Addig. Vajon ki hibázhatott? Tőlünk ment ki a név? Esetleg a versenytárs szivárgott be a rendszerbe, és így teszi tönkre a kampányt? Mennyibe fog ez nekünk kerülni?!  Vajon az addig felépített személyes és céges vagyonom is veszélybe kerül?

Néhány órás tipródás után az egyik kollégámmal felhívtuk a gyár marketing igazgatóját. Ő először nem értette, mi bajunk van, miért pánikolunk. Majd a világ legtermészetesebb módján kijelentette, hogy „taktikai megfontolásból” ők maguk szivárogtatták ki előzetesen a hírt, még a kampány indulása előtt. Csak éppen nekünk elfelejtettek erről szólni...

Nagy kő esett le a szívemről! Tehát mi nem hibáztunk, sőt! Bebizonyítottuk, hogy egy közepes magyar vállalkozás nemcsak minőségben felel meg a nemzetközi követelményeknek, de titoktartásban is.  Nem is tudom, melyik a nagyobb teljesítmény?