Jelenlegi hely

Plácido Domingo 500 ingen

Dr. Berendi Péter, a Roland Divatház alapító tulajdonosa
Berendi Péter, 365 üzleti történet, Roland Divatház
„Ez a hullám előbb kifulladt, mint ahogy számítottuk. De azért később még egyszer próbálkoztunk.”

Sokat jelent az üzletben, ha egy márkát nagy nevek, igazi világsztárok fémjeleznek. Így volt ez a rendszerváltás előtt is. S mivel akkor korlátozott volt a piac, még nagyobb durranást hozott egy-egy világsztár megjelenése.

Nekünk szerencsénk volt: a világhírű operaénekes, Plácido Domingo még a rendszerváltás előtt Budapesten vendégszerepelt. Családi kapcsolatok révén megismerkedtünk, hosszan beszélgettünk a vállalkozásunk dolgairól. Kíváncsi lett, milyen ingeket gyártunk. Megmutattuk az üzemünket, s talán ez is meggyőzhette arról, hogy érdemes bennünket segíteni. A nevét adta – 500 ing erejéig. Vagyis megengedte, hogy 500, minőségi férfiingre ráhímezzük: Plácido Domingo. Szerződésben rögzítettük a megállapodást, amit azóta is ereklyeként őrzünk.  Az üzlet nekünk sokat jelentett, hiszen a Roland Divatházat ismertté tette, egy világsztárhoz kötötte úgy, hogy nekünk ezért nem kellett fizetnünk semmit. Óriási dolog volt ez akkoriban!  Sőt, most a piacgazdaságban még inkább az lenne…

Mi akkor a saját márkánkat építettük, kerestük az új megoldásokat, a klasszikus elegáns vonal mellett a legújabb divatot is követtük. Én voltam az előbbi irányzat képviselője a cégben – még külön leányvállalatot is alapítottunk a King márkára –, a fiam pedig a modern, divatos megoldásokat favorizálta, az anyavállalat irányítójaként. Mindkét üzletágnak volt piaca. Akkoriban – ez már jóval a rendszerváltás után történt – láttam egy fellépésen Gálvölgyi Jánost, aki világoskék inget viselt, de érdekes megoldásként, fehér volt a gallérja. Bevillant az agyamon: mi lenne, ha ebből is saját márkát fejlesztenénk, Gálvölgyi János megnyerésével? Telefon, beszélgetés, gyárlátogatás – és már meg is állapodtunk. Itt már nem volt semmiféle mennyiségi korlát, az üzleti megállapodás a piacra bízta, mennyit, s milyen ingeket gyártunk az együttműködésben.  Gálvölgyi János a nevét és az arcát adta. Az ötlet bevált, egy-két évig nagyon mentek az „idegengalléros” ingek. Egyediek voltak, különlegesek.  Sajnos, ez a hullám előbb kifulladt, mint ahogy számítottuk. De azért később még egyszer próbálkoztunk, Gálvölgyi nyakkendő-kollekcióval. Ez se volt rossz, de látszott, ez az irány lecsengett, más megoldást kell találnunk.

Megtaláltuk, a fiamnak köszönhetően. Nagy nemzetközi márkák kizárólagos forgalmazói lettünk, 27 saját üzletünkben már csak ezeket és a saját márkáinkat forgalmazzuk. Közben ugyanis kiderült: a kínai dömping átrendezte a magyar ruházati piacot is. Ezzel számolnunk kellett. Átszerveztünk, átrendeztünk, a nagy nemzetközi márkákra „szakosodtunk”.

Ez sem rossz párosítás. Mint ahogy a nagy nevek, nagy személyiségek megnyerése sem volt az. Ha jól választott az ember. Nekünk sikerült.