Jelenlegi hely

Mobiláldozat

Pozvai Zsolt, a Develor International globális vezérigazgatója
Pozvai Zsolt, 365 üzleti történet, Develor
„ Ha ezt a projektet az én embereim közül bárki telefonon akarná eladni, rögtön kirúgnám... A mondat ütött. Kármentő üzemmódba kapcsoltunk.”

 

Három óra húsz perc repülés után a reggeli órákban landoltunk Kairó repterén. A hajnali indulási időpontot nem nekem találták ki, így kiszálláskor félálomban az ülés zsebében felejtettem a mobilomat. Ez rossz jelnek tűnt az üzleti prezentációra, amire éppen egy mobilcéghez érkeztünk. 2010-ben már sok éve tréningeztük Egyiptom első telefontársaságának teljes értékesítői csapatát. Legutóbbi projektünk értékelése a várakozásoknál is jobban sikerült. Az pedig nagy élmény volt, ahogy a cég folyosóin sétálva lelkesen üdvözölték a tréningekről jól ismert társamat.

Éppen ezért ért minket váratlanul néhány hét múlva az értesítés, hogy stratégiaváltás miatt nem folytatódik a program – a baljós előjel igaznak bizonyult.

Három évvel az egyiptomi kaland után Dubaiba utaztam piacfelderítésre. Egy konferencián találkoztam Hazemmel is, aki Kairóban hálás ügyfelünk volt, de időközben az Emirátusok piacvezető mobilszolgáltatójának középvezetője lett. Lelkesen mesélte, hogy a Develor tréninganyagait még mindig a fiókjában őrzi.

Sosem derült ki, volt-e Hazemnek szerepe abban, hogy alig egy hónap elteltével ajánlatkérés érkezett a cégétől. Egy szűkszavú kiírásban értékesítési tréningre kerestek beszállítót. Egyszerű, szakmailag nem különösebben vonzó projektnek tűnt. Néhány nap alatt összeállítottunk egy ajánlatot, és 2 hét elteltével rövid levélben kérték javaslatunk bemutatását. „Energiatakarékos” megoldásként egy telefonkonferenciát javasoltunk. A csütörtök reggeli telefonos prezentáción az ügyfél oldaláról nyitott és érdeklődő csapat vett részt. De arcunkra fagyott a mosoly, amikor a beszélgetés végén egy vezető feltette a kérdést: „Tudják maguk, mekkora projektről van szó?” „Nem igazán” – válaszoltuk. „Mert ha ezt a projektet az én embereim közül bárki telefonon akarná eladni, rögtön kirúgnám” – szólt a kíméletlen reakció.

Ez a mondat „ütött”. Kármentő üzemmódba kapcsoltunk. Percek múlva már emailben kértem egy személyes bemutatkozási lehetőséget. Azonnal jött a válasz: „Kedden reggel a cég központjában várnak minket.”

Négy nap maradt az ajánlat átdolgozására, repülőjegy, vízum beszerzésére és a felkészülésre. Az ajánlatban résztvevő tapasztalt munkatársam külföldi útja miatt a hálózatunk egyik ügyvezetőjét kértem, hogy csatlakozzon hozzám.

A keddi prezentáció végül kiválóan sikerült. A jelenlévő vezetők vevők voltak a tartós viselkedésváltozást célzó, összetett módszertanra épülő újszerű megoldásunkra, a tervezett klasszikus tréningek helyett.

Azóta 5 év telt el, s a Develor az egyetlen külső tanácsadó partnere a Közel-Kelet legnagyobb kommunikációs cégének. Az első projekt sikere újabbakat eredményezett.

Néha nem tudhatjuk, mikor, hol és kitől kapjuk vissza az „elveszett mobilt”.