Jelenlegi hely

Három év múlva csörgött a telefonom

Ablonczy Balázs, az AB Consulting Group Zrt. igazgatóságának elnöke, többségi tulajdonosa
Ablonczy Balázs, az AB Consulting Group Zrt. igazgatóságának elnöke, többségi tulajdonosa
„Nemsokára megjött a várva-várt tender eredménye: nem nyertünk. Bumm, oda egy nagy üzlet!”

 

„Jó az SAP, de mivel nekünk túl bonyolultak a folyamataink, az egyedi fejlesztésnek kell maradnia"– kezdték már a legelején a reménybeli ügyfél szakértői. Ettől függetlenül mindig alaposan felkészültünk a kollégáimmal a tárgyalásokra, és hitelesen, felelősen, tisztességesen bemutattuk az általunk kínált sztenderd, dobozos megoldás előnyeit, hátrányait az akkor futó egyedi fejlesztésű informatikai rendszerükkel összehasonlítva. Bár többször adódott arra alkalom, hogy egy-egy részletet háttérbe szorítva a legjobb megoldásként pozícionáljuk a vállalatvezetőnek az általunk kínált megoldást, ezt sosem engedtem, és mindig a tisztesség, a szakmaiság, a hitelesség elvének megőrzésére hívtam a kollégákat.

Nemsokára megjött a várva-várt tender eredménye: nem nyertünk. Bumm, oda egy nagy üzlet! Csalódott voltam, de tudtam, hogy vezetőként mindent megtettem, helyesen jártam el, az ügyfél érdekeit tartottam szem előtt, és munkatársaimat is biztattam, hogy nem volt hiábavaló a tisztességes munka. Egyik ismerősöm kedvenc mondása jutott az eszembe: „az élet hosszútávon fair”. Meglátjuk.

Három év múlva csörgött a telefonom: a régóta nem hallott vállalat vezetője hívott. Mint kiderült, minden, amit az egyedi fejlesztésről részleteztem nekik, a saját kárukon tanulták meg, és már a növekedésük korlátja a régi, agyonfejlesztett IT-rendszer, amelyet ki akarnak dobni, hogy az általunk bemutatott rendszerre térjenek át. Mint kifejtette, komoly benyomást tett rá, hogy minden lehetséges döntésük előnyét, hátrányát is felelősen felvázoltuk. Az ilyen egyenes értékek mentén dolgozó IT-s cégvezetőből nem sok van – mondta. Az üzletet végül rekordidő alatt zártuk le, és az eredményeiből mindkét szervezet profitált.

Az eset igazi „érdekessége” azonban az, hogy számtalan hasonló eset zajlott le azon évek alatt, míg a hazai SAP-t irányítottam. Sőt, a multis vállalatvezetői posztot saját informatikai cégre felcserélve ugyanígy futok bele hasonló helyzetekbe. Ennek köszönhetően rendre újabb lehetőségek nyílnak meg, és sikeres üzleteket zárunk mindkét, azaz megrendelői és szállítói oldalon. Úgy látszik, még mindig nem magától értetődő, hogy a leendő üzleti kapcsolatokban az ügyfelek érdekeinek kell az első helyen szerepelniük, és a tisztesség, a hitelesség legalább ugyanolyan fontos, mint a szakmaiság.

Ugyanezen munkaetikai értékeket vittem be az előbb említett saját cégem, az AB Consulting Group Zrt. mindennapjaiba is. Az első eredmények már láthatóak. Ez egyaránt megerősíti bennem, hogy a régen bevált módszerek a múltban, a jelenben és a jövőben is működnek. Ezek: tisztesség, hitelesség, szakmaiság. Legyünk hűek önmagunkhoz. Megéri!