Jelenlegi hely

Gulyásleves, Esterházy Péter módra

Neubauer Sándorné, a Villa Medici Kft. tulajdonos ügyvezetője
Neubauer Sándorné
"Akkor még nem sejtettem, hogy valamikor Esterházy Péter író lesz az, aki országos hírűvé teszi a veszprémi Villa Medicit. Anonim tesztelőként érkezett hozzánk, nem ismertük fel – még a kilencvenes évek elején járunk – és csak utólag tudtuk meg, hogy ki is ő, és mennyire elégedett volt azzal, amit nálunk elfogyasztott."

Egy étterem sikeréhez nem árt, ha a szakmai felkészültség birtokában a szerencse is mellénk szegődik.

Esterházy Péter profi ínyenc tesztelő volt, nemcsak világhírű író. Felfigyelt ránk és az ő javaslatára került fel 1994-ben a Tízes Listára a Villa Medici Étterem is. Ez volt akkoriban a legmagasabb szintű hazai vendéglátós elismerés, amit az után nyertünk el, hogy a Konyhaművészet című lapban részletesen elemezte teljesítményünket.

Azt azért megjegyezte – sosem felejtem el –, hogy a gulyáslevest sárgarépa nélkül kell készíteni, szerinte ez a zöldség túlságosan édes zamatot ad ennek a hungaricumnak. Kedves személyes leveleit a mai napig ereklyeként őrizzük, és büszkék vagyunk rá, hogy részletesen és többször értékelte munkánkat. Péterrel és feleségével, Gittával az idők folyamán szép, baráti kapcsolatunk alakult ki. Szívesen visszajártak hozzánk, később gyakran itt laktak az időközben felépült négycsillagos hotelünkben.

Talán az ő szakértelme, vitathatatlan tekintélye is közrejátszott abban, hogy azután neves vendégek adták itt egymásnak a kilincset. Zwack Péter például egy társasággal járt nálunk, gratulált a vacsorához és megjegyezte: az az étterem, amelyik túléli a nyitástól számított 5 évet, nagy valószínűséggel megmarad.

A Villa Medici nemcsak „megmaradt”, hanem azóta is a gasztronómia élvonalában szerepel. Az elmúlt 27 évben számos illusztris vendéget üdvözölhettünk az étteremben, többek között a Habsburg-család több tagját is.  Habsburg Ottóról és feleségéről, Regináról, a hozzájárulásukkal készítettünk egy fotót a vacsoraasztalnál. Évekkel később, már édesapja halála után látogatott el hozzánk Habsburg György, a Vöröskereszt elnökeként. Nagy örömére megajándékoztuk a szüleiről nálunk készült fotó másolatával.

Nem sokkal az étterem nyitása után, 1992 tavaszán, a Gizella-napok rendezvénysorozata keretében kiállítás nyílt György nővére, Habsburg Gabriella szobrászművész alkotásaiból, a megnyitó előtti ebéd nálunk volt. Annak idején nem volt könnyű a minőségi alapanyagok beszerzése, a mi általunk készített libamáj legendás hírű volt. Gabriella el volt ragadtatva tőle, olyannyira, hogy este váratlanul ismét megjelent nálunk, másodmagával.  Mint kiderült, „megszökött” a tiszteletére rendezett fogadásról, hogy meg tudja kóstoltatni e finom, magyaros fogást az időközben megérkezett férjével…