Jelenlegi hely

Egyszer minden kiderül

Pintér Zoltán, a CARPEX Kft. tulajdonos ügyvezetője
Pintér Zoltán, a CARPEX Kft. tulajdonos ügyvezetője
„A hét négy munkanapján jól dolgozik a kolléganőm, egyiken pedig nem? Hogy is van ez?"

 

A különböző szakmáknak eltérő a társadalmi rangsora. A takarítóké biztosan nincs az élvonalban. Ha baj van, könnyebben gyanúsítják a hiba elkövetésével azokat, akik nem túl magasra értékelt munkát végeznek. Takarítóvállalat tulajdonosaként többször szembesültem ezzel a helyzettel.

Az egyik kiemelt ügyfelünk arra panaszkodott egyszer, hogy az igazgatósági zuhanyozó időnként nincs kitakarítva. Csodálkoztam, hiszen ez szinte lehetetlen volt. Állandóan a legjobb munkatársunk dolgozott ott, ő is tudta, ez a vállalat számunkra nagyon fontos, ezért a szokásosnál is jobban odafigyelt, hogy minden rendben legyen. Én is gyakran ellenőriztem a munka minőségét, s mindig mindent rendben találtam.

És ekkor jött ez a panasz. Nem mindennap tették szóvá, de úgy heti rendszerességgel igen. Nem értettem. A hét négy munkanapján jól dolgozik a kolléganőm, egyiken pedig nem? Hogy is van ez? Őt is megkérdeztem, mindig azt válaszolta: kitakarította a kifogásolt tisztaságú zuhanyozót is. Ellenőriztem. Így volt. Aztán mégis jött a kifogás. Onnantól már reggel is megnéztem. Amikor felhívott a titkárnő, hogy megint baj van, odamentem. Igaza volt.

Akkor beláttam, valamit tennünk kell. Bár bíztam munkatársamban, de már azon voltam, hogy mást küldünk helyette. Talán elfárad egy idő után, elfelejti azt az egy kicsi helyiséget. Mindenre gondoltam, csak arra nem, ami végül kiderült.

Az igazgatóságon volt térfigyelő kamera. Más okokból, de visszanézték a felvételt, és így megoldódott a rejtély. A cég egyik biztonsági őre gondolta úgy, hogy az éjszakai műszak után hajnalban az igazgatósági zuhanyozóban frissíti fel magát. Úgy hetente volt éjszakás, akkor ment oda. Erről senkinek nem szólt, ezzel a variációval senki nem számolt. Megbízóink elnézést kértek tőlünk a gyanúsításért, s megerősítették, egyébként elégedettek velünk, a sok éves együttműködés hosszútávra meghosszabbítható.

Én is elnézést kértem a kolléganőmtől. Azért, hogy egy pillanatra meginogtam, s már arra gondoltam, talán mégis ő hibázott…  Magyarázatot kerestem arra, miért nem volt időnként tiszta a zuhanyozó. Nagyon meg akartuk tartani az adott vállalatot, ezért eszembe se jutott, hogy a „bűnöst” náluk keressük. Egyébként is alapelv: az ügyfélnek mindig igaza van. Akkor is, ha nincs…

Ezek után módosítottam ezt az álláspontomat: mindent meg kell tennünk az ügyfeleinkért, de a munkatársainkért is. Egyik sem lehet fontosabb a másiknál. Azóta szent a béke. A zuhanyozó tiszta, a kolléganőm munkája továbbra is kifogástalan.