
A klímaértékesítő családi vállalkozásunk alapítása után nem sokkal útelágazáshoz értünk.
Akkoriban még nem volt sok márka Magyarországon. A néhány, betörni kívánó kis cégen kívül létezett az LG (akkor Goldstar) és egy-két nagy japán brand. Összességében elég üres volt a piac. A japán Funait televízióiról, videóiról ismerték, de klímát is gyártottak. Mi őket választottuk, ez volt az első általunk forgalmazott klíma. Aztán bumm, a cég tv-videó piaci pozíciói meggyengültek, és ezzel együtt az egész márkanév is. Abbahagyták a gyártást. Mi pedig hirtelen egy rémálomban találtuk magunkat: a sikerek ellenére nem volt termék, amit értékesíthettünk volna.
Képletesen szólva: a Columbus hajója vitorlák nélkül maradt, motorja meg eleve nem volt. És minket nem kísért még két segítő hajó, mint anno a felfedezőt.
Keresni kellett valamit, ki kellett találnunk, hogy mi legyen az új termék. Ha nincs bevétel, nincs cég. A pár épkézláb márkát már forgalmazta valaki más, a teljesen ismeretlen gyártóktól pedig féltünk. Ki tudja, mikor jut egy „noname” márka a Funai sorsára? Úgy 6 hónapra elegendő készletünk volt és 3 hónapos utánpótlási idő, tehát nettó 3 hónapunk maradt megoldani a helyzetet. Ma sem lenne könnyű egy ilyen szituáció, ám akkoriban szinte reménytelennek látszott. Teltek-múltak a hetek, és sehol semmi.
Végül egy olasz gyártó maradt – elfogadható névvel. Vele meg az volt a gond, hogy kicsi volt, így nagyon drágán adta a termékét. A keresés közben eljutottunk több kínai gyárig, amelyek az óriási volumen miatt olcsók voltak ugyan, de nem ismerték őket a piacon. MD? V-Con? Na, ne már! Az egyiknek csak fali klímája volt, a másiknak meg csak ablakklímája. Nekünk viszont mindkettő kellett. Azért annyi infót sikerült begyűjtenünk, hogy ezek sokkal nagyobb gyárak, mint az Európában létezők, akár százszor is többet gyártanak. Ekkora mennyiséget már nem lehet figyelmen kívül hagyni!
Valami kezdett derengeni: ha ennyit eladnak, akkor nem lehet rossz a minőség sem. (Egyébként ma már Kínában gyártják a légkondik 90 százalékát és szinte az összes ismert márka ott készül. Tehát az elsők között voltunk, akik felfedezték e lehetőséget.)
És akkor jött az ötlet. Olyan megoldást találtunk ki, amit akkor nem csinált még senki itthon. Kínai gyártókra alapozva saját márkanév kiépítésébe kezdtünk. Megszületett a Fisher márka. Tárgyaltunk a gyárakkal, kisebb módosításokat kértünk, „európaivá” tettük a designt és a funkciókat. Létrejött valami, ami addig nem létezett és a saját márkánk lett. Ennek már 20 éve. A Fisher ismertté vált. Ma már „csak” annyi a dolgunk, hogy az alaptermék kiváló maradjon, és folyamatosan annyit változtassunk, hogy egyediségét is megőrizze.
