Nagy bajba kerültünk 2010-ben. Megváltozott a finanszírozási mechanizmus, és mi egyszerre a felszámolás határán találtuk magunkat. Ahol a baj, ott a segítség, mondhatnám. Abban az évben ugyanis a Sting Symphonicity Tour két hangversenyére kértek fel bennünket közreműködőnek.
Mit mondjak? Ez a két koncert alapvetően megváltoztatta a gondolkodásomat a nyilvánosság erejéről, és arról is, hogy mennyire fontos a komoly zenének is a reklám, a széles tömegek megszólítása. Óriási volt Sting körül a felhajtás, és az érdeklődésből nekünk is jutott bőven, és mi bizony mindenkinek boldogan nyilatkoztunk. Akkor szinte az egész magyar sajtó tele volt Stinggel, és így velünk is. Fenntartónk, a budafoki önkormányzat akkor döbbent rá, hogy van egy „híres” zenekara, és a dicsfényből neki is jutott.
Ekkor vált világossá számomra, hogy amíg a hagyományos klasszikus zenei marketinggel csak marginális kört tudunk megszólítani, addig az olyan igényes könnyűzene, mint például Sting, óriási rétegekhez jut el. És elgondolkodtam: mi lenne, ha ezt a fajta marketing-gondolkodást integrálnánk egy komolyzenei együttes gyakorlatába? Mi lenne, ha mi is brand-eket hoznánk létre, melyek mögött természetesen igényes tartalom van? Hiszen az érték és a popularitás nem zárja ki egymást. Beláttam, valamilyen módon a jövőben ezt az utat kell követnünk, hiszen ez üzleti érdekünk is.
Furcsa ezt hallani egy zenész szájából? Már nem annyira. Akkor még biztosan az volt. A túlélésünkben, anyagi helyzetünk stabilizálódásában biztosan nagy szerepet játszott, hogy figyeltünk az igényekre. Azt néztük, milyen megoldásokkal, zenei kínálattal tudjuk elérni, hogy tömegek jöjjenek el koncertjeinkre. A piaci szemlélet akkor még nem volt erős a kultúrában, a zenében sem, ma már ez sem ördögtől való. Én meg azóta határozottan vallom: csak az az érték manifesztálódik, amit sok emberhez el is tudunk juttatni. Nem hiszek az öncélú művészetben, az üres nézőtér előtt előadott mégoly zseniális produkcióban. Fontos a közönség, fontosak a visszajelzések. És persze figyeltünk arra, hogy a tömegigény ne jelentsen gyengébb minőséget.
Bevételeink több mint fele ma már a piacról származik. Nem is tudtunk volna másként tartósan fennmaradni. Olyan brand-eket építettünk, mint a FilmHarmonikusok, Cinemusic, Aranybál. Nyitottak lettünk minden műfajra. Örömmel koncerteztünk Carreras-szal, Bocellivel, Quincey Jones-szal, Koncz Zsuzsával, Déssel, mi indítottuk el a Havasi - projektet. Szeretjük a változatosságot, akár a nekünk is új, néha meglepő megoldásokat. Nem szégyelljük: célunk, hogy hangversenyeinket a közönség élvezze. Nekünk ez örömzenélés. Piaci alapon.