Magyarországon az egyik legsikeresebb sportág a vízilabda. Lehet annál jobb döntése egy magyar vállalatnak, hogy ha teheti, támogatással e sportág sikeréből valamit magáénak mondhat? Szerintem nem. Ezért ahol cégvezető voltam, igyekeztem úgy alakítani a marketingbüdzsét, hogy abból jusson a vízilabdára is. Így amikor 2007-ben a Vodafone magyar vezetője lettem, szerettem volna ezt a „hagyományt” ott is folytatni.
A Vodafone-nál van egy szabály: a szponzoráció három sportágra terjedhet ki, amiből kettőt globálisan határoznak meg– ez a Forma 1 és a foci –, a harmadikat viszont nemzeti hatáskörben. Frissen kinevezett vezérigazgatóként ezért kimentem Londonba, és a globális szponzorációért felelős igazgatónak előadtam, hogy mi a vízilabdát választanánk. „Szó sem lehet róla” – hangzott az elutasító válasz. A vízilabdát kevesen nézik. Legyen inkább krikett, ez Angliában nagyon sikeres! – szólt a javaslat. Magyarországon nincs krikett, mondtam. Ezt tehát elvetettük.
Másnap újabb ötlettel érkezett: válasszuk a rögbit, az Angliában szintén nagyon népszerű. Magyarországon viszont alig ismerik – mondtam én –, s mivel a magyar Vodafone-brand erősítésre szorult akkoriban, ismét a nemzetközileg is sikeres vízilabdát javasoltam. Egyébként e sport Angliából indult, még 1877-ben…
Az igazgató látta, hogy hajthatatlan vagyok. Megegyeztünk egy féléves próbaidőben. A Vodafone-logók felkerültek a magyar válogatott köpenyeire, plakátokra… De pont ebben az időben nem volt kiemelkedő eredmény. A fél év elteltével a központból jött is a figyelmeztető levél: nem vált be a vízilabda, próbálkozzunk a rögbivel.
Úgy tűnt, vesztettem. Ám akkor jött egy mentőötlet... Általában augusztus elején van Magyarországon a Forma 1. verseny, amin Lewis Hamilton, brit autóversenyző, a Vodafone-kedvenc is részt vesz. Ha akkorra időzítjük a Westendben megnyíló boltunk átadását, igazi sztárparádét hozhatnánk össze, nagy nyilvánossággal. Másik sztárvendégnek Kásás Tamást, az olimpiai bajnok vízilabdázót hívtam, akit itthon sokan szerettek. Az angolok viszont nem ismerték.
A boltavató összejött. A két sztár átvágta a szalagot, és onnantól lehetett tőlük kérdezni. Az újságírók lerohanták Kásást. Az angol marketingesek meg csak lestek: ki ez a sportoló? Egy vízilabdázó! – mondtam némi kárörömmel. Ezzel a vita eldőlt: a vízilabda maradt a magyar Vodafone-nál, egészen 2019-ig. De Hamiltont se hagytuk ki a „jóból”: óriásplakátjainkon mindketten megjelentek egy-egy Vodafone-telefonnal a kézben, jelezve, ők már hozzánk tartoznak. E különös versenyben – amiről a „versenyzők” semmit se tudtak – Kásás legyőzte Hamiltont.